Looptraining

Voetbal is een loopsport en dit wordt maar al te vaak vergeten tijdens de voetbaltraining. Vooral door de spelers, want als je zegt dat we eens gaan lopen dan zie je onmiddellijk de gezichten van de spelers.

Specifieke looptraining gericht op het voetbalspel, is een onmisbaar onderdeel van het hedendaagse voetbal, alles draait om snelheid. Een voetballer moet niet alleen over sprintvermogen beschikken maar moet ook uithoudingsvermogen hebben.
Bij dit alles kan je ook je wendbaarheid trainen tijdens de looptraining.

Tijdens het voetballen of op de voetbaltraining komt een sprint van 40,50 meter maar zelden voor, voetbal is een duur en explosiviteits sport, sprintjes over korte afstanden komen veel voor en zijn belangrijk. Hierbij komen dan ook nog eens richtingsveranderingen bij in het spel.
Kortom, een onderdeel van het voetbalspel dat zeker extra aandacht dient te krijgen.

Spierkracht

Maakt je fysiek sterker en is onontbeerlijk bij het sprinten. Door te trainen met specifieke weerstandsoefeningen kan je o.a. meer druk zetten tijdens de afzet. Spierkracht kan je niet los zien van de andere genoemde componenten. Romp, arm en beenkracht worden getraind.

Explosiviteit

Heeft alles te maken met snel zijn op de eerste meters, sprongkracht is hierbij een belangrijke schakel samen met reactievermogen en kracht. Wij kunnen werken met speciale weerstandsbanden wat de explosiviteit ten goede komt.

Wendbaarheid

Wil zeggen van richting kunnen veranderen en zodoende je tegenstander van je af te schudden (aanval) of om juist dicht bij je tegenstander te blijven (verdedigen). Balans, goed voetenwerk en flexibiliteit maken jouw tot een wendbare speler.

Coördinatie

Een goede coördinatie vereist een harmonische samenhand tussen verschillende spiergroepen. Op onze voetbaltrainignen besteden wij hier veel aandacht aan, zeker als je jong bent is deze training uitermate geschikt om je hier meer te scholen. Je zult merken dat je je lichaam steeds beter onder controle krijgt en het gevolg is een betere balcontrole en het gevolg daarvan is betere prestaties op de voetbaltrainingen en vooral in de wedstrijden.

Uithoudingsvermogen

In de vorm van meerdere sprintjes kunnen en moeten maken om mee te kunnen blijven doen aan het spel, we trainen je uithoudingsvermogen waarbij je na één sprintje nog reserve hebt voor volgende sprintje. We spreken dan over uithoudingsvermogen van de speler.

Downloads